fbpx

James Bampfield: Spirituality for Today

James Bampfield website design laptop mockup
James Bampfield, spiritueel klankbord, meditatiecoach en facilitator is met zijn jaren ervaring intussen al een bekende naam geworden in de wereld van organisatie coaching. Hij kwam bij ons aankloppen met een duidelijke vraag: Hoe bereik ik mensen op een persoonlijke, authentieke manier tijdens Corona.

Deel deze case

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Een inspirerende online identiteit en coaching platform voor James Bampfield.

James Bampfield, spiritueel klankbord, meditatiecoach en facilitator is met zijn jaren ervaring intussen al een bekende naam geworden in de wereld van organisatie coaching. 

Hij kwam bij ons aankloppen met een duidelijke vraag: Hoe bereik ik mensen op een persoonlijke, authentieke manier tijdens Corona.  

Branding, podcast, website én coaching platform​

Een totaalproject om U tegen te zeggen, te beginnen bij James’ visuele identiteit. Gezien het grote belang van personal branding voor dit project namen we de naam van James Bampfield als vertrekpunt. 

We gingen uiteindelijk voor een authentiek handgeschreven tekstlogo met een krachtige baseline die eigenlijk het hele project samenvat: Spirituality for Today.

Next up: de podcast. Samen met Nederlandse marketing guru Laura Van Lee nam James zes (and counting) podcast afleveringen op waarin James’ Spirituality for Today de nodige aandacht kreeg. 

In de meer recente afleveringen gaat James in dialoog met gasten zoals minister Petra De Sutter en Dirk Oelibrand

Het resultaat: een trouwe fanbase op Spotify, Apple Podcasts & Stitcher. 

James Bampfield podcast phone mockup

"De website moet bezoekers informeren maar vooral ook motiveren om lid te worden van onze 'Waking up meditations' community"

Het bouwen van de website gebeurde in 2 belangrijke fases. Eerst en vooral moest het statische deel van de site on point zijn en daarna zou het interactieve aspect volgen. Het statische omvat eigenlijk alle pagina’s die de bezoekers informeren over wie James is en wat hij doet. Op de ‘contact’ pagina na vereisen deze pagina’s geen onmiddellijke interactie, maar hebben ze als doel om vertrouwen op te wekken bij de bezoekers. Voor veel ondernemers volstaat het dan ook om “enkel” een statische website te hebben.

.Hierna volgde nog het interactieve gedeelte, bestaande uit het aanbieden van verschillende betalende lidmaatschappen én een dynamisch platform waarop leden kunnen inloggen. Via dit platform wordt er deelgenomen aan de live meditaties die vier keer per week doorgaan. Voor de gebruikers die er niet iedere keer live kunnen bijzijn is er een handige databank voorzien waarin alle opnames van de live meditaties kunnen herbeluisterd worden.

Kan jouw website ook een vleugje authenticiteit gebruiken? Stuur ons een berichtje. Dan zitten we snel samen om jouw website onder handen te nemen. 

PS: Hier ook nog een bonus foto van de “making of”, de eerste Zoom meeting met James, Laura Van Lee, Celeste van Quinx en Fredien van Beeldsmid.

James Bamfield meeting in progress

Bekijk meer cases

Wij gebruiken cookies...

Wij gebruiken cookies om de surfervaring op de website te verbeteren. Bekijk alles in onze Privacy Policy.