Stof tot nadenken voor textielexpert Cunrath refabrics.

Cunrath, man on a textile mission. Als veteraan in de wereld van de technische textiel zocht Cunrath een platform om zijn kennis en expertise te delen. Samen met het marketingteam van Chantal Neirinck zou Beeldsmid zich buigen over de nieuwe merknaam, het logo en de huisstijl, tal van branding toepassingen en de gloednieuwe website.

De wereld van de professionele technische textiel klinkt misschien als een niche, maar het is er wel een die iedere dag impact heeft op onze levens. Vlamvertragende wandbekleding, akoestische gordijnen of antibacteriële meubelbekleding… Complexe materie allemaal, maar dankzij het team van Cunrath refabrics  worden architecten, bouwbedrijven en aannemers voortaan vlekkeloos begeleid in het maken van de juiste textielkeuzes. Stof tot nadenken!

Met een focus op duurzaamheid, ecologie, ontzorging en out-of-the-box denken kwamen we samen tot de naam Cunrath refabrics. Your expert guide in technical textile! Het logo dat hieruit voortvloeide zou alle karakteristieken van het merk omvatten: expertise, vertrouwen en tóch met een creatieve hoek af. Een krachtig beeldmerk dat makkelijk op zijn mannetje of vrouwtje kan staan binnen de sector en tegelijk uitnodigt voor dialoog.

Het visitekaartje, ongetwijfeld een must have voor iedere onderneming. Een teken van professionaliteit en een praktisch middel om in contact te komen en te blijven. Maar waarom zouden we de wereld van textiel een kaartje van papier uitdelen? We gingen aan het brainstormen en kwamen tot de oplossing: Een oprolbaar visitekaartje, gemaakt van gerecycleerd katoen, gezeefdrukt me alle contactgegevens! Een out-of-the-box gadget die gegarandeerd een blijvende indruk nalaat.

We gaven van katoen en ontwikkelden de gloednieuwe meertalige website, op tijd voor de lancering op Heimtextil, de belangrijkste beurs textielexperts. Team copy en team design zaten rond de tafel terwijl team foto met een spontane fotoreportage alle beelden maakte om de website mee aan te kleden.  Na een vlot traject en nog vlottere communicatie kregen we finale ‘Go’ en werd de nieuwe website uit de doeken gedaan!

PS: Wisten jullie trouwens dat door het gebruik van biofilisch design in ziekenhuizen een meetbare positieve impact heeft op het herstel van patiënten? Wij niet alleszins, maar dankzij Cun weten we weer iets bij.

Bekijk
meer cases

Een poster waarin de nieuwe website van Witje Wiebel wordt aangekondigd

Speels én informatief, de nieuwe website van Witje Wiebel

Transbeton-Gent-drone-WEB_09

Concreet webdesign & visual storytelling voor Trans-Beton