Escape the ordinary, enter the unknown.
Cyberdeck, opgericht voor en door gamers, is uniek in dit universum en gelegen aan de Gentse Handelsdokken. Van zodra je aan boord gaat word je ondergedompeld in een futuristische wereld waar entertainment naar het hoogste niveau wordt getild. Om die visie vorm te geven zochten ze een agency dat voldeed aan de hoge eisen om van dit project een megasucces te maken. Enter Beeldsmid.
We gaven vorm aan de merkidentiteit, het logo, de website, de go-to-market strategie en de lanceringsavond. Een totaalproject om u tegen zeggen. Maar geloof ons, we doen niets liever.

Future-proof én futuristisch, een krachtig logo geïnspireerd op de plattegrond van het schip.
Verleden en toekomst ontmoeten elkaar in het logo van Cyberdeck. De beginletters C en D baseerden we op de bouwplannen van het oude vrachtschip. Door gebruik te maken van felle, industriële kleuren en een vormgeving die inspiratie haalt uit futuristische klassiekers als Blade Runner creëerden we een merkidentiteit die de visie van Cyberdeck volledig omvat.
Science fiction fotografie met een focus op een authentieke beleving.
Kwalitatief beeldmateriaal is van onschatbare waarde om een merk inhoud en menselijkheid te geven. Door een openingsavond te organiseren voor vrienden en familie creëerden we een energieke, gezellige sfeer waarin het concept volledig tot zijn recht kwam. Wij waren aanwezig als fotograaf en vertaalden zo het verhaal van de avond naar een dynamische reportage. En toegegeven, achteraf hebben we ons ook gewaagd aan enkele rondjes Mario Kart Racing.
Branding, branding, branding!
Om de herkenbaarheid van het nieuwe merk zoveel mogelijk te stimuleren zorgden we ervoor dat het onmogelijk werd om ernaast te kijken. Op het schip én daarbuiten. Dat deden aan de hand van custom PC cases, stijlvolle en duurzame promowear van het merk Stanley/Stella, boarding op diverse plaatsen, unieke visitekaartjes, neonverlichting en zelf een op maat gemaakte eettafel met daarin het logo verwerkt. Cyberdeck is here to stay.

The sky is the limit dankzij adembenemende dronebeelden.
Het letterlijke hoogtepunt van de openingsavond was de droneopname die de volledige Cyberdeck experience in één minuut zou vatten. Beginnend en eindigend in het Gentse luchtruim rond Dok Noord gaf een FPV dronevideo, bestuurd door drone-expert Glenn ons de mogelijkheid om de essentie van een avond op Cyberdeck vast leggen in amper 60 seconden. Ready, set, action!
Een website die voelt als een videogame
De doelgroep van Cyberdeck ademt internet, games en digitale innovatie. Een digitale ervaring die hierbij aansluit was dan ook onmisbaar. Interfaces van videogames inspireerden ons voor het design van de UX en de UI zodat een websitebezoek zou aanvoelen als het eerste level van de nieuwste science fiction game.
Bezoekers kunnen navigeren doorheen de plattegrond en worden verwelkomd door een loading screen dat meteen herinneringen oproept aan het nostalgische futurisme van de jaren ’80 en ’90.

We're very social!
In het digitale tijdperk in een sterke aanwezigheid op sociale media onmisbaar. Mede door de viral-factor van Cyberdeck en de originaliteit van het concept is het een must om in te zetten op originele content die de aandacht trekt en vasthoudt.
