Huisstijl ontwikkeling voor Quinx

Een logo zonder huisstijl is als een kapitein zonder kompas, of als een "vul hier een rare analogie in". Voor Quinx bouwden verder op een bestaand logo en ontwikkelden we de verdere visuele identiteit.

Het team van Quinx had al een logo, maar had daar nog geen concrete handleiding voor. Hoe moet het briefpapier eruit zien? De e-mail handtekeningen?  En welke lettertypes gebruiken we vanaf nu? 

Te veel onduidelijkheid over de huisstijl kan leiden tot chaotische en niet-uniforme communicatie, zowel intern als extern. Daarom zorg je er als onderneming best voor voor dat alle neuzen in dezelfde richting staan (en alle tekst in dezelfde font). 

Een duidelijk afgebakende huisstijl maakt de digitale marketing een pak efficiënter.

Net zoals iedere onderneming is Quinx steeds op zoek naar nieuwe manieren om hun doelpubliek te bereiken. De lancering van enkele nieuwe programma’s was dan ook hét excuus bij uitstek om enkele social media campagnes te lanceren op linkedin en facebook.

Aha, gelukkig konden we beroep doen op de uitgewerkte huisstijl om efficiënt enkele  advertenties vorm te geven. Lang moesten we niet nadenken over de juiste kleuren of lettertypes, die stonden namelijk allemaal duidelijk vermeld in het brandbook.

Met zelfontwikkeling kunnen we je helaas niet helpen...

Maar met de ontwikkeling van je huisstijl, website of marketingstrategie wel! Laat van je horen en we zitten snel samen.

Bekijk
meer cases

Een poster waarin de nieuwe website van Witje Wiebel wordt aangekondigd

Speels én informatief, de nieuwe website van Witje Wiebel

Transbeton-Gent-drone-WEB_09

Concreet webdesign & visual storytelling voor Trans-Beton