Meesterlijke website en branding voor immaestro

We zaten samen met het marketingteam van Chantal Neirinck en vastgoedondernemer Jean om vorm te geven aan de nieuwe website en branding van het makelaarskantoor Immaestro.

Sidenote: Hoewel het team van immaestro heeft besloten om een punt achter het makelaarsverhaal te zetten blijft dit een interessante case om onze werkwijze toe te lichten. De website staat dus jammer genoeg niet meer online, maar voor meer toelichting kan je ons steeds contacteren.

Het marketingteam van Chantal Neirinck had net een boeiend project achter de rug: de merkidentiteit en strategie bepalen van het vastgoedbedrijf immaestro. Gewapend met een heldere visie en bakken expertise zou het makelaarskantoor zich gaan begeven op de vastgoedmarkt. Beeldsmid werd gevraagd om mee gaan in dit boeiende verhaal als ontwikkelaar van de nieuwe website en visuele partner voor tal van branding-toepassingen.

Identity, check, strategy, check, logo, check. immaestro stond al ver in de ontwikkeling van hun nieuwe identiteit, maar ze ontbraken nog enkele cruciale elementen: een futureproof website, een fotoreportage op kantoor en het design voor enkele originele marketingtools.

Ahja, en makelaarsborden natuurlijk. 🙂

Door gebruik te maken van een wireframe kunnen we het ontwerp van de site efficiënt aanpassen tot de look & feel op punt staat.

De content voor de site werd vakkundig opgesteld door het team van Chantal Neirinck en na enkele feedbacksessies op de wireframe gingen we al snel aan de slag met het webdesign.

Om onze web-projecten zo efficiënt mogelijk te laten verlopen werken we steeds met een wireframe. Dit is een grafisch voorbeeld van hoe de site er zal uitzien zonder implementatie van functionaliteiten. Dit laat ons toe om het design snel aan te passen tot de look & feel helemaal on point is.

Meer over onze werkwijze kan je hier lezen.

Van zodra iedereen overtuigd was van het ontwerp begon het werk achter de schermen. We maakten een fotoreportage op kantoor (beeldmateriaal, check!), splitsten ons op in twee teams en gingen aan de slag. Voldoende communicatie en feedbackrondes zorgden voor een vlot traject from start to finish. 

‘Team development’ hield zich bezig met de implementatie van de vastgoedsoftware Skarabee. Dit gebeurde op basis van een SOAP-webservice. Die zorgt er onder andere voor dat nieuwe panden automatisch op de site en platformen zoals immoweb terechtkomen. 

‘Team design’ focuste zich op de vertaling van de wireframe naar een functionele website. Compleet met logische sitemap, heldere lay-out, respect voor huisstijl en afgewerkt met de visuele finishing touch

Het resultaat is een heuse villa van een vastgoedsite waar het voor zowel bezoekers als beheerders aangenaam vertoeven is dankzij het gebruiksgemak en de verfrissende content. 

Nu de website op punt stond konden we ons focussen op de branding: Makelaarsborden, visitekaartjes en euh... broodzakken.

Dankzij de vlotte communicatie met het team van Chantal Neirinck en de waardevolle input van team immaestro was het ontwikkelen van de branding ‘a walk in the park’. 

Na het ontwerp van de visitekaartjes gingen ook de makelaarsborden al snel in productie. VERKOCHT!

Vandaag kan je immaestro niet alleen terugvinden dankzij de makelaarsborden in het straatbeeld, maar ook met een uniek design op broodzakken, verdeeld bij tal van Gentse bakkers. 

We zijn geen stuk grond maar op ons kan je bouwen.​

We helpen je graag verder met een moderne, presterende website waar je bezoekers graag langskomen. Dat komt vast goed. 😉

Bekijk
meer cases

Een poster waarin de nieuwe website van Witje Wiebel wordt aangekondigd

Speels én informatief, de nieuwe website van Witje Wiebel

Transbeton-Gent-drone-WEB_09

Concreet webdesign & visual storytelling voor Trans-Beton